onsdag 7 oktober 2009

Nattliv

Att sova på madrass på golvet är inget problem om man är tillräckligt uttröttad, men har man ingen väckarklocka så kan tiden spela spratt. Efter en hel dags intensivt jobb, kom vi hem och alla gick direkt "på sina madrasser".
Vaknade utvilad, trodde jag, vände och vred på mitt armbandsur. Fattade ingenting - var klockan elva på natten, så hade jag bara sovit en timma. Var den elva på förmiddagen så hade jag verkligen försovit mig. Jag hade bara sovit en timma! Nästa gång jag vaknade och trodde att det var morgon, så var den bara 2.30. Somnade om och när jag så vaknade kl 5 på morgonen, då gav jag upp och valde att lämna min paulun.
Varför har jag ingen väckarklocka? Jo för att mobilens laddare finns i min borttappade väska, som jag inget vet om. Ingen laddare - ingen mobil!
I lördags kom Zee-Zee, och vi var två som ville vakna i tid - ingen väckarklocka!
Det var mörkt i rummet när jag vaknade, säker på att klockan var sex, gick jag ner och gjorde kaffe. Hurtig gick jag hela vägen tillbaka till rummet för att tala om att det fanns hett vatten nere i köket. Yrvaken tittade min rumskamrat upp ur sin sovsäck, letade fram ficklampan och talade om för mig att klockan är 03.15!! Vi somnade om båda två. Så fick vi låna en klocka, som inte var riktigt säker, men vi satt klockan och den ringde mycket riktigt, men nästan två timmar för tidigt. Då kunde jag inte somna om. Vi har skrattat mycket åt våra väckningsbekymmer, i kväll ska vi göra ett nytt försök med en ny lånad apparat.
Och jag fick just se hos RyanAir att min väska är lokaliserad. Jippiiiiii!
inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar